Hoe gebruik ik torrents?

Toegevoegd na 6 minuten:
Je kunt torrents van spellen downloaden.
Wat zijn ze en hoe kan ik ze gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (9)

je hebt een programma nodig dat torrents gebruikt om bestanden te downloaden. Ik gebruikte altijd abc torrents maar je hebt ook andere torrents programma's.

Houd er rekening mee dat als u een torrents programma gebruikt, u een poort van uw computer open zet. Het zou dus kunnen dat een kwaadwillende misbruik kan maken van uw pc.

Een torrent programma wordt daarom ook een p2p (pear2pear) programma genoemd.

Volgens mij is emule ook een torrent programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een Torrent hebt gedownload, heb je het spel nog niet. Daarvoor je de Torrent eerst nog in een ander programma zetten, zoals UTorrent. Wanneer je de Torrent daarin zet, wordt je spel gedownload.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een torrent is niet meer dan een klein brokje informatie of verwijzing naar aanbieders van de software die jij zoekt.
Je download een torrent van bijvoorbeeld www.isohunt.com om deze vervolgens te openen met een download programma als Bitcomet, dit programma gaat vervolgens op zoek naar de aanbieders en begint te downloaden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Torrent is een soort meta bestand dat geuploud is op een site....

Je kan het best zo gebruiken:

Om torrents te gebruiken heb je een programma nodig dat torrents leest en het download zoals http://www.utorrent.com/
Deze programma's werken pear to pear dus dat betekent dat je een bepaalde poort zal open moeten zetten op je computer.

Om torrents te zoeken kan je google gebruiken je typt wat je zoekt+torrent bv: call of duty torrent
Maar het beste is om torrent search ingines te zoeken zoals:
the pirate bay
isohunt
mininova
btjunkie
op deze site vind je het belangrijkste:
http://www.torrentz.com

als je torrents zoekt moet je letten op :

de seeds
Dat zijn de aantal personen die het bestand compleet hebben gedownload, Zodra je programma eindigt met downloaden, zal het open blijven tot je op de knop klikt van finished. Dit is gekend als seeden(oftewel uploaden)
Hoe meer seeders hoe sneller de download!!!

de leechers
Dit zijn personen die momenteel de torrent aan het downloaden zijn dus men heeft nog niet de volledige file anders zou het een seder genoemd worden.

Bij het zoeken van torents moet je altijd zoeken naar die veel seeders hebben als het geen seeders hebt kan je het waarschijnlijk ook niet downloaden of volledig downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook effe vuze googlen en dan vuze downloaden je hebt dan nog wel een no cd/dvd filetje nodig om je game op te starten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In plaats van een boel informatie te typen, verwijs ik liever naar Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Torrents

Maar in het kort: een torrent is een klein bestandje met de extensie .torrent. Dat bestandje bevat informatie over de plaats (server) waar gegevens worden bijgehouden over het te downloaden bestand (je spel, een programma, mp3s, etc.). Dat bestandje open je met een torrentprogramma, welke dan op de server gaat kijken wie momenteel het bestand aanbiedt (geheel of in stukken) en gaat vervolgens bij diegenen stukken van je bestand downloaden.

Als torrentprogramma kan ik µTorrent aanbevelen: http://utorrent.com (let op: u ipv µ in het adres)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet wat een torrent is.
Koop maar een buskaart en een abbo op uitzending gemist.nl want als je anno 2010 nog niet weet wat een torrent is kan je maar gewoon lekker de krant blijven lezen GVD!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit niet zo te zwammen... Voordat je iets nog niet weet, weet je 't nog niet. Googlen staat vrij, maar GV'en ook.
1. Installeer eerst alle beschikbare security-updates. Als je Windows hebt: update.microsoft.com. Check ook dat je virusscanner up-to-date is. Is dat niet zo? Blijf VER weg van torrents!
2. Installeer utorrent. http://www.utorrent.com/
3. Google op wat-je-wilt + torrent en zoek in de zoekresultaten naar bestanden die op .torrent eindigen. Bijv. googlen op "harry potter" + torrent in het zoekvakje tikken.
4. Ga na of de aangeboden grootte ongeveer overeenkomt met de verwachtingen. Indien niet: grote kans op malware/trojan horses. Een film is niet slechts 7MB en een 192kbit MP3 van 4 minuten is niet 90MB.
5. Ga OP DEZELFDE torrentsite zoeken naar iets willekeurigs. Bijv: fjduwehfhdsj. Als ie dan ook zaken vind: wegwezen van die torrent-site. Dan zit die site vol met malware.

Toegevoegd na 3 minuten:
6. Als bovenstaande allemaal in orde is, dan kan je 't wagen om een .torrent-bestand danwel een .torrent-link aan te klikken. Let op: ook op reguliere torrent-sites zijn er vaak links die je NIET moet hebben. Zet in elk geval je status-balk aan, zodat je kan zien waar een link heen verwijst (dat moet dus een bestand zijn die op .torrent eindigt).
Na het klikken daarop zal utorrent het voor je binnen halen. Als ie na een week nog niet binnen is, kan je de torrent wel weer deleten want dan komt ie toch niet meer binnen (rechtsklik in de interface op de betreffende torrent - dan zie je de opties waaronder verwijderen).

Toegevoegd na 9 minuten:
Oh ja, en zorg ook voor een firewall zoals bijv. NetLimiter2. Nadeel: je moet weten wanneer en wat je toestemming mag geven dat er informatie naar buiten gaat op internet of wanneer er informatie binnen komt. Da's vaak vrij technisch. Maar zonder firewall ga ik niet torrenten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
utorrent dowloaden en installeren, naar thepiratebay.org of isohunt.com (via google zoeken kan ook wel, maar dan wordt je vaak doorgelinkt naar prutssites waar je moet betalen) daarna zoeken op de site naar het gewenste iets, en als het kan ff reacties kijken, daar wordt vaak wel gewaarschuwd als het een fake (virus of gewoon een slecht upload) is of niet. goede meuk krijgt men bij bijv. razor1911 of aXXo (dat zijn gasten die bijv. dvd's en cd's rippen en iso's van games op het www gooien. je kunt ook wel op je guts afgaan, maar dat is niet altijd even betrouwbaar. check ook of het bestandsformaat een beetje klopt. 3MB voor een film is geheid niet koosjer.

Toegevoegd na 2 minuten:
edit: voor cracks (dus om games te kunnen spelen zonder dvd'tje) en er zit geen (werkende) crack bij de download (vrij zeldzaam, maar toch) gamecopyworld.com, en dan zoeken op de game. als je niet uit de verschillende versies komt: meestal is de .exe fix 1.0 ok, tenzij je een gepatchte versie hebt van een spel (1.2 bijv.)