Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je Google Analytics in PHP pakken?

Ik wil Google Analytics op mijn website laten draaien. Zelf ben ik geen webdesigner en heb zeer beperkte kennis van code. Maar mijn site is blijkbaar gemaakt in PHP en ik vroeg aan een bevriende developer (die geen PHP-kennis heeft) om het stukje code van Google Analytics te integreren en zij gaf aan dat zij dat niet kan (omdat ze alleen HTML-kennis heeft).

Kan iemand mij op weg helpen? DANK!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
916

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

PHP is geen programeer taal om een website op te bouwen. Ondanks dat je site dus mogelijk voor het grootste deel uit php bestaat zal er ook nog een HTML in zitten.
In je site zit namelijk altijd je
Naar die codes moet je opzoek gaan. Zodra je die gevonden hebt plaats je tussen de Head tags ( ) je google analatics code.

Mocht je dit absoluut niet kunnen vinden dan is het (9 van de 10x) ook mogelijk het google analatycs code helemaal bovenin op je pagina te plaatsen. Dus NIET helemaal onderin. Sinds google de code heeft aangepast van analatycs moet je code bovenaan staan.
Let er wel op dat deze oplossing eigenlijk geen goede oplossing is. Dit omdat je nu code plaats die thuis hoort in de head van je pagina nu bovenaan je hele site plaats. Als voorbeeld: Je hebt een huis () met hierin verschillende kamers ( ) nu zit je in de woonkamer () en je wilt TV kijken. Als je TV buiten staat en je kunt door een raam je TV zien kan je toch TV kijken maar het werkt echt beter als je de TV ook in je woonkamer hebt staan.

(Mocht het niet lukken mag je contact met me opnemen dan kijk ik wel even voor je)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google helpt je gewoon op weg hiermee via hun hulppagina's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de netste oplossing maar werkt 9 van de 10x ( dus niet altijd)

De code héélemaal onder aan plakken in het bestand index.php.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding