Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik op protocol niveau naar bluetooth luisteren?

Een hele diepe technische vraag. Ik zit (nog steeds) in conflict met Nokia, waarbij ik denk dat Nokia voor het A2DP protocol niet wacht totdat het apparaat klaar is om audio signalen te ontvangen.

Nu heb ik de technische specs van het protocol gevonden op het web...
http://www.bluetooth.com/SiteCollectionDocuments/A2DP_SPEC_V12.pdf

En lees hier dat tijdens het opzetten van de A2DP verbinding beide apparaten in de status moeten komen. (blz 67).
Dan pas is het apparaat klaar om de audio stream te ontvangen en veranderd de status naar .

Nu reageert mijn autoradio (bluetooth) te traag en mis ik het begin van de navigatiestem. Ik wil nu kunnen aantonen of mijn Nokia toestel (N97 mini) al audio gaat streamen voordat de autoradio in de status staat.

Hoe zou ik dat kunnen gaan doen?
Valt er iets te doen met een bluetooth dongle en een computer/laptop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
878

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je zou het programma Wireshark kunnen proberen; dat kun je gebruiken om netwerkverkeer te analyseren. Volgens hun site: "The Bluetooth stack is partially implemented and Wireshark can dissect several of the layers and protocols of the stack."

Ik kan niet garanderen dat dat werkt, maar het zou mijn eerste insteek zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is geen antwoord maar een verwijzing. Er is een site van Computer Idee : http://www.computeridee.nl/index.jsp
Hierop zit de FAQman en die man beantwoordt vragen van lezers van die site, en die man weet werkelijk alles!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het hier eens mee.

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt te zijn wat jij zoekt...
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding