Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander je de achtergrond kleur van een transparante .gif?

Vroeger op XP kon ik me herinneren dat je dat ergens kon instellen, want nu als ik van het internet een .gif met transparante achtergrond opsla, wordt de achtergrond automatisch zwart. Maar vroeger kon ik instellen welke kleur de achtergrond wordt, maar ik heb nu Vista, dus ik vraag me af of het hierop kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hallo ,
Als Je Gewoon Op Je Bureau Blad Bent Dan Klik je Op je Rechter Muis ;
Dan staat er : Bij Het Laatste vakje :
Eigenschappen
Daar Klik Je op En dan Zie JE BIJ ;
BUREAU
Of
INSTELLINGEN
Veel Succes :)
Groetjzs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BrEeEeEeEzAaAaAhHhH!!!?
Je kan het bestand in Paint openen, daar kan je de achtergrond kleur instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Photoshop (en ongetwijfeld ook in het gratis programma GIMP) kun je het bestand opnieuw voor web opslaan en de matte veranderen.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Het lijkt me sterk dat als je met je webbrowser een afbeelding van Internet opslaat, dat die dan de achtergrondkleur zou veranderen.

Een webbrowser slaat in principe gewoon het bestand op. Mogelijk dat het programma waarmee je de afbeelding vervolgens opent een zwarte achtergrond laat zien.

IrfanView is een relatief eenvoudig programma om afbeeldingen mee te bewerken. Daarom heb ik hieronder een handleiding gelinkt waarin IrfanView wordt gebruikt om een afbeelding een transparante achtergrond te geven.

Uiteraard kun je dit ook wel bereiken met andere grafische programma's zoals GIMP en Paint.Net.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Het gaat niet om het transparant maken van een achtergrond, maar om het veranderen van de kleur die zichtbaar wordt als transparantie niet wordt ondersteunt, de kleur die transparant is gemaakt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding