Hoe krijg ik bij een als functie ook de 0 uitkomst op 0?

Ik heb een ALS functie, waarin ik elke waarde onder de 6 toch op 6 wil hebben.
Tenzij deze 0 is dan moet het gewoon 0 zijn. De waardes die hoger dan 6 zijn moeten de waarde worden die aangegeven staat in AE5

Met de onderstaande formule lukt eigenlijk alles behalve dat hij toch 6 geeft bij een (lege) 0 cel

Indien mogelijk een antwoord met de aanpassing van mijn huidige formule.
=ALS(AD5<6;6;ALS(AD5>6;AE5;ALS(AD5=0;0;ALS(AD5=6;6))))

een jaar geleden
1K
TurfGraver
een jaar geleden
=ALS(AD5=0;0;ALS(AD5<6;6;AD5))
Frimu2
een jaar geleden
Bedankt , in ieder geval lekker kort.

Antwoorden (1)

Ik vraag mij af, of in de formule je ook bij waarde 0 een 0 als resultaat krijgt en niet 6.
Ik zou de formule als volgt schrijven:
=ALS(OF(AD5="";AD5=0);0;ALS(AD5<=6;6;AE5))
een jaar geleden