hoe kan ik een commando automatisch uitvoeren bij het opstarten van linux?

in Terminal van Raspbian heb ik het volgende commando

omxplayer --loop /home/pi/Dekstop/Video1.mp4

zodra ik dit commando uitvoer zal video1.mp4 in een loop blijven afspelen en dit is precies wat ik wil op mijn raspberry pi. nu is alleen mijn vraag.; hoe kan ik dit commando automatisch uitvoeren bij het opstarten van raspbian

4 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Onderstaande link geeft enkele voorbeelden.
De simpelste methode is door het rc.local bestand te bewerken met de command:
sudo nano /etc/rc.local
Toegevoegd op 20 mei 2019 08:02: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De rc.local editen zou ik niet als advies willen geven, immers als de Pi de init state 5 nog niet bereikt heeft crashed de player, bij CentOS heb je bijvoorbeeld aparte runlevels waarin je opstartscripts kunt definiëren bij Raspberry ontbreekt dat, het is daarom misschien beter om als 'run once' event in de crontab te plaatsten, daarvan weet je zeker dat deze pas werkt als het laatste runlevel is afgewerkt...