Hoe kan ik in Microsoft Excel de datum van vandaag automatisch in een cel weergeven?

Hallo iedereen,
Ik heb een administratie in Excel die ik aan het automatiseren ben.
Elke keer dat ik een product invoer in bijv. cel C2 zal er in cel D2 de datum moeten verschijnen waarop het product is ingevoerd.
De data van de andere producten moeten blijven staan op het moment dat er een nieuwe wordt ingevoerd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? Met een macro of is er een formule?
Edit: Er is geen antwoord gegeven maar er staat dat hij beantwoord is. Bugfix doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

quick en messy, via Vba menuoptie aanmaken en via module lijst doorlopen. In onderstaand voorbeeld 1e 10:
'' menuoptie
Sub ModMenDatFix()
''Doel: Display Menu Fixernen datum
''Bron: Codering
''Element: Dimensionering
'' Taakbalk
'' ButtonAdd
''Resultaat: Menuoptie
''Datum: 31-03-2018
'Definitie buttons in scherm
Dim ComMen As CommandBarControl
Dim ComMenIte As CommandBarButton
CommandBars.ActiveMenuBar.Reset
'aanpassing taakbalk
Set ComMen = _
CommandBars.ActiveMenuBar.Controls.Add(Type:=msoControlPopup, Before:=9)
ComMen.Caption = "&Datum"
'toevoeging Fixeren
Set ComMenIte = _
ComMen.Controls.Add(Type:=msoControlButton)
With ComMenIte
.Style = msoButtonCaption
.Caption = "&Fixeren"
.OnAction = "ModDatFix"
End With
End Sub
'' daumvullen
Sub ModDatFix()
''Doel: kolom 2 voorzien van datum
''Bron: Codering
''Element: Dimensionering
'' lus oppbouwen
'' test vullingveld
''Resultaat: datumtoevoeging
''Datum: 31-03-2018
'Definitie buttons in scherm
Dim IntZoe As Integer
For IntZoe = 1 To 9
If Not (IsEmpty(Application.ActiveWorkbook.ActiveSheet.Cells(IntZoe, 1))) Then
Application.ActiveWorkbook.ActiveSheet.Cells(IntZoe, 2) = DateValue(Now)
End If
Next IntZoe
End Sub