hoe mail formulier instellen met php ?

Ik heb de een website template gedownload waar een email formulier opstaat dat ik graag zo zou willen gebruiken.
In de bijlage satt echter vermeld dat er een php bestand nodig is om mails te kunnen versturen.
Precies daar loop ik vast.
Mijn programmeer kennis is dermate weinig dat ik dit niet voor elkaar krijg.
Is er iemand hier die mij daar misschien bij helpen kan ?
Bijgaand een printscreen van hoe het er in de html uitziet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
TurfGraver
6 jaar geleden
De code is het formulier.
Er zal ook ergens code zijn voor vezenden.
Heeft template geen dashboard waar je instellingen kan maken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat moet dan een php zijn lijkt mij toch ?
Die is dus nergens te vinden.
in de handleiding staat aleen dit:
How to make the template's contact form to send email?
PHP file (send_email.php) is required to handle a mail function to send email.
Then, set
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat bedoel ik:
PHP file (send_email.php) is required to handle a mail function to send email.
Die send_email.php is dus nodig voor het verzenden.
Dit hier is alleen het formulier (voorkant).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, maar hoe kom ik daar dan aan, of beter gezegd .... hoe maak ik dat ?
TurfGraver
6 jaar geleden
Is contact plugin niet makkelijker?
TurfGraver
6 jaar geleden
Als je.met wordpress werkt bijvoorbeeld:
https://nl.wordpress.org/plugins/contact-form-7/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, dat doe ik meestal ook.
Maar vond deze template stukken mooier dan alles wat ik tot nu toe heb gezien, vandaar.
Moet toch op te lossen zijn lijkt mij ?
TurfGraver
6 jaar geleden
Plugin kun je ook met ander (deze?) formulieren gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
plugin is toch voor wordpress ?
Mijn formulier is niet in WP :-(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er moet een PHP file gemaakt/gezocht worden met ongeveer de strekking zoals in deze vraag: https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/programmeren/vraag/391021/php-contactscript-website De "action" waarde in je form tag moet daar naar verwijzen.

Het beste antwoord

je moet de form gegevens ontvangen via een $_POST request, daarna moet je ze nog zien te mailen. je zou kunnen kijken naar php mailer class. Dat is relatief simpel te gebruiken en te snappen en is precies wat je nodig bent!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
precies waar ik naar op zoek was ...... dank je !