Hoe kan ik met Illustrator een gedeelte van een vector plaatje in een vierkant plaatsen?

Topic-titel is een beetje vaag maar ik wist niet hoe ik het precies moest omschrijven.

Ik heb dit vector-bestand:
http://www.brandsoftheworld.com/logo/the-flower-of-life

En nu wil ik een gedeelte van dit plaatje in een vierkant hebben. Dus bijv. een blauw vierkant met de witte lijnen in vorm van de bovenstaande afbeelding:

Zoiets moet het worden:
http://twitpic.com/1q10ax

Kan iemand een Illustrator-n00b helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

open het illustratorbestand
In het lagen venster (window -> layers) zie je een laag met de naam BLACK, klik op de grijze pijl hiervoor. nu klappen er 2 onderliggende lagen open; compound-path en path.
klik op het oogje voor de layer "path" zodat het blauw verdwijnt(onzichtbaar wordt).

selecteer nu de aller onderste layer genaamd "Ebene 1"
Plaats hierin je gewenste vierkant('M' toets). Je zult zien dat deze nu onder de witte lijnen komt, je kunt hem nu dus naar wens positioneren.

om te voorkomen dat je afbeelding onnodig veel wit bevat na opslaan selecteer je nu crop (shift+o) en trek je een kader om het gebied dat je wilt opslaan.

Dit is de makkelijkste manier, niet de netste.