hoe maak ik een Script dat niet de pagina vernieuwt maar alleen een stuk ?

De script lijkt op zoiets :

Toegevoegd na 31 minuten:
De bovenstaande script is fout !
Deze is de juiste !

Contact Us

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
SimonV
7 jaar geleden
Heb je hier iets aan? http://devzone.co.in/automatically-refresh-html-page-div-specific-time-interval/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, Sorry Waardeer het tijd dat je verspilt hebt erg! ik heb de script aangepast !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is een techniek genaamd Asynchronuous Javascript And Xml, kortweg AJAX. Kijk eens op https://www.w3schools.com/xml/ajax_intro.asp voor een introductie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waar wil je dat het "nieuwe" stuk vandaan komt? Als je dit op de server wilt laten genereren, is AJAX zoals hierboven genoemd, de manier. Als je dynamisch de pagina aan wilt passen aan de hand van bv. een muisklik, kun je het client-side doen, met javascript (al dan niet gebruik makend van jQuery). Een veelgebruikte aanpak is om de oude en de nieuwe content in divjes te zetten, en dan de oude te "hiden" en de nieuwe te "showen". Maar goed, het hangt allemaal af van wat je precies wilt bereiken...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tonb Volgens mij is het de ouwde te hidden en de nieuwe te showen, Zie https://www.monstercat.com die heeft precies wat is wil !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar wat wil je nu precies, want tussen server side AJAX en client side jQuery zit een wereld van verschil!

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden.

1 AJAX ( javascript url request dat op de achtergrond de nieuwe data ophaalt)
2 JQuery DOM manipulatie
3 Directe javascript DOM Manipulatie

1 Ajax is uitgebreid. Ik zou als je er niet zo heel veel van af weet JQuery gebruiken. AJAX als onderwerp is iets te uitgebreid om hier zo even uit te leggen. Er zijn hele boeken aan gewijd.

2 JQuery. JQuery is een javascript library die allerlei dingen voor je kan uitvoeren zonder dat je je druk hoeft te maken in welke browser het wel werkt en in welke niet. Je kunt bijvoorbeeld JQuery ook een ajaxrequest laten uitvoeren. Dit kan zowel op de POST als op de GET methode.

Voorbeeld ajaxrequest met jquery

Als je het resultaat binnen hebt, dan kun je ook met jquery een object selecteren en daar de inhoud van veranderen.

Voorbeeld

Dit is de originele inhoud

3 Javascript methode zonder jquery

Voorbeeld

Dit is de originele inhoud

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook een idee welke monstercat.com gebruikt ? Ik snap niet echt zoveel van JQuery/AJAX/Java(Script)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor zover ik kan zien gebruikt die site een eigen ontwikkeld systeem. Daaruit valt niet veel op te maken tenzij ik dagen ga besteden om alle scripts na te lopen. Ze hebben een hoop templates als variabele ingesteld en die wordt door een script in de goede positie weergegeven. Hoe dit werkt kan ik je zo niet vertellen, maar het lijkt mij dat het op de javascript manier gebeurt. Maar hang mij daar niet aan op. Het beste is de jquery manier te gebruiken. Ten eerste is dit ontwikkeld om in iedere browser te werken zonder dat jij er rekening mee hoeft te houden. Daar zorgt jquery allemaal voor. Ook kun je plugins gebruiken en daarmee allerlei functies benutten zoals tabbladen, custom selectboxen, custom buttons en dergelijke. Het is zeker je tijd waard om je daarin te verdiepen. En niet alleen dat het handig is om te kennen maar ook omdat het zo'n beetje de industrie standaard is. En even voor jouw informatie. Java heeft niets met Javascript te maken. Dit zijn twee totaal andere takken van sport. Ik zou zeggen, speel even wat met de voorbeelden en kijk wat er voor jou werkt. Let er wel op dat je zelf de jquery library dient te includen in je eigen pagina.

Andere antwoorden (1)

De officiële manier is met Ajax. Heb je een eigen internet server of biedt de ISP Ajax aan, dan kan het gaan werken.
Ik heb een boekje van bijna 300 pagina's over Ajax. Het is dus niet 1,2,3 uit te tikken wat er allemaal moet gebeuren om het voor elkaar te krijgen. Maar met het woord Ajax en filter "geen voetbal en geen Johan" is er op het internet veel over te vinden.