Hoe houden programmeurs hun kennis bij?

Aangezien de wereld van programmeren aan verandering onderhevig is, is algemeen bekend. Nu ben ik benieuwd hoe zij hun vaardigheden steeds kunnen verbeteren danwel nieuwe talen te leren. Github is voor mij tot nu toe alleen bekend.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Eerste plaats zelfstudie, praten met collega's en het behalen van certificeringen. Sommige werkgevers stellen geld / tijd beschikbaar. Maar vooral een kwestie van eigen initiatief. Op sommige websites kun je (gratis) trainingen volgen maar vaak is dit gericht op beginners en zul je om de fijne kneepjes te leren verder moeten kijken.

Toegevoegd na 20 minuten:
Voor verschillende platformen heb je een online platform. Bij voorbeeld MSDN voor MicroSoft, PHP.net voor PHP.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf ga ik vaak naar:
1) Het meest bekende platform voor software ontwikkeling voor alles en nog wat: GitHub.
2) En kom je er niet uit, gooi het dan in de "groep" en ze leggen het je helemaal uit met meerdere voorbeelden en oplossingen: Stack Overflow
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het is inderdaad een heleboel zelfstudie, nieuwsbrieven om op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwikkelingen en daarna tutorials zoeken en vooral veel experimenteren. Maar het blijft lastig en je moet keuzes maken welke kant je op wilt. Vooral in javascriptland gebeurt er een heleboel. Tientallen libraries en frameworks die er al zijn en waar er bijna dagelijks nieuwe bij komen, dat is niet bij te houden, dus maak je een keuze welke je onder de knie wilt krijgen en houden.