Hoe stel ik Thuisgroep in zodat het werkt ?

In windows 10 heb ik steeds problemen met de werking van de "Thuisgroep"
Ik heb alles geinstalleerd volgens het boekje en zie de twee computers ook staan onder Thuisgroep.
Alleen als ik beneden op de laptop de PC boven aanklik krijg ik de melding"Computer niet beschikbaar.
Maar het gekke is dat ik via het netwerk dezelfde PC wel krijg.

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb alles gedeeld
Ik zie nu alleen dat als ik Netwerk-detectie aan zet dit niet blijft,
als ik even later weer kijk staat Netwerk-detectie weer uit.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Reddie
7 jaar geleden
Ik begrijp niet helemaal wat je allemaal hebt geïnstalleerd. Volgens mij zit dat allemaal al in het OS.
Maar om op de ene computer iets te kunnen zien van een andere computer, moet je op die andere computer iets openbaar maken.
Dat heet "delen".
Als je een map welt delen klik je RECHTS op een map, en kiest "delen en beveiliging".
Volg verder de aanwijzingen.

Antwoorden (1)

Om op de ene computer iets te kunnen zien van een andere computer, moet je op die andere computer iets openbaar maken.
Dat heet "delen".
Als je een map welt delen klik je RECHTS op een map, en kiest "delen en beveiliging".
Volg verder de aanwijzingen.