Hoe maak ik een valuta/portemonnee voor mijn website?

Goedenavond,

Mijn vraag is hoe ik een soort valuta/online portemonnee maak voor mijn website?

Het is straks de bedoeling dat ik een soort wager-system wil programmeren gebaseerd op FIFA. Het is de bedoeling dat Speler 1 en Speler 2 een wedstrijd willen spelen voor de inzet. De inzet wordt betaald aan mij en wie van de 2 wint krijgt het geld.

Nou is de bedoeling dat ik dus dat soort geldsysteem/valuta wil creëren. Hoe kan ik dit het beste doen en met welke programmeerta(a)l(en).

Als voorbeeld neem ik Unibet of Futgalaxy. Je zet eerst in op een wedstrijd. Als je wint dan krijg je het geld weer op je saldo met de winst erbij en kun je het later op je rekening/fifa-account storten.

Ik hoop dat jullie me begrijpen en een antwoord op mijn vraag kunnen geven.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
gvrox
7 jaar geleden
Waarmee heb je tot nu toe je website ontwikkeld ? De taal maakt op zich niet zoveel uit; je moet het saldo op kunnen slaan per gebruiker, en je moet zorgen dat het "overboeken" als een transactie uitgevoerd wordt, zodat (als er iets misgaat) geen geld verdwijnt of bijkomt. Of wil je ook nog weten hoe je geld ontvangt van een bank (en ook weer terug kan storten) ?

Antwoorden (1)

Beste ICTMAN,
Ik heb zelf alleen ervaring met php en weet dat deze taal voor dit soort doeleinden erg handig kan zijn. Ik weet niet of jij al ervaring hebt met een programmeertaal, maar in principe zou je php kunnen gebruiken in combinatie met een database om de waardes op te slaan en javascript om deze gegevens te verwerken tot een complete website (en natuurlijk html en css). Ik hoop dat je hiermee verder kan!