Hoe kan ik zien welk thema een Wordpress-site gebruikt?

Ik heb een website "geërfd" die, lang geleden, door een voorganger is gemaakt. De site is gemaakt in Wordpress.

Wordpress kent "thema's", en ik vermoed dat mijn voorganger zo'n Wordpress-thema heeft gekozen om de opmaak van de site te bepalen.

Hoe kom ik erachter welk thema de site gebruikt? Ik heb volledige beheerderstoegang tot de site (voorkant en achterkant), maar ik heb geen kennis van of ervaring met Wordpress.

Cryofiel
7 jaar geleden
1.5K
paulus811
7 jaar geleden
Als admin zou je moeten kunnen zien bij 'themes' wat het actieve thema is. Ook zie je er de geinstalleerde thema's. Even als reactie, ben geen WP pro, maar meen me dit te herinneren van mijn eerste schreden op het WP pad.
Thecis
7 jaar geleden
Ik ga dit weekend met een WP pro op pad om het zelf ook te leren. Ik zal deze vraag meenemen aangezien a) ik er dan toch ben en b) dat het ook voor mij cruciale informatie is.
SimonV
7 jaar geleden
Misschien helpt dit:
http://whatwpthemeisthat.com/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat Paulus zegt.
In de admin console kun je bij Thema's (Weergave > Thema's) de geinstaleerde en active thema's zien.

Antwoorden (1)

Bij bijna elke wordpress kan je makkelijk ontdekken welk thema er gebruikt wordt door gewoon naar de broncode te kijken.

view-source:http://degrizzly.be/
Hier kan u bijvoorbeeld zien dat deze gemaakt is in wordpress, en dat het thema Geekery is.
http://i.imgur.com/Q7Qdch3.png

Maar als admin is het natuurlijk makkelijker om volgende te plakken aan je url.
/wp-admin/themes.php

Het is natuurlijk ook mogelijk dat het thema aangepast is.
Extra CSS toegevoegd, een sub-theme of het main theme aangepast (deze kan dan best niet geüpdatet worden).

Indien meer info nodig, of hulp bij aanpassingen kan u me steeds contacteren.

Groeten,
Aldo