Weet iemand een goede manier om een zoekfunctie op je website te zetten en dan het liefst zelf geprogrammeerd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De gemakkelijkste manier is om een Google zoekbox op je site te zetten: http://www.google.com/intl/nl/sitesearch/index.html

Wanneer je zelf iets wil programmeren is de aanpak afhankelijk van je site en de techniek erachter. Om te kunnen zoeken op je hele site moet je server-side een functie schrijven (bijvoorbeeld met php, of asp.net in combinatie met sql). dat betekent dus dat de content van je website in een database moet staan, anders kun je er niet in zoeken.

Wanneer je geen gebruik maakt van een database kun je alleen binnen een pagina laten zoeken, met javascript. Om een idee te krijgen kun je dit voorbeeld eens doornemen: http://www.designchemical.com/blog/index.php/jquery/live-text-search-function-using-jquery/
Ik denk echter dat dat niet echt meerwaarde heeft voor je bezoekers, omdat je dan dus alleen binnen de huidige pagina zoekt.