Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in Adobe Illustrator letters zo krijgen als dit? (zie bijlage)

Zo speels, schuin etc en toch hetzelfde lettertype? Ik ben hier al een tijdje naar opzoek maar het wil niet lukken!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
7 jaar geleden
Terbeek lijkt speciaal gemaakt in de vorm van een vis voor dit logo. Dit is geen standaard lettertype
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt! Zou ik je dan dit mogen vragen? Hoe kan ik googlen op dit soort lettertypes? Hebben ze een speciale naam, weet u/jij dat toevallig? http://sergeyshapiro.com/category/portfolio/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ritsuka drukt zich niet helemaal correct uit:
Dit is helemaal geen lettertype (althans in de zin van een lettertype welke je in een tekstverwerker in kan laden). Er is een doodsimpele manier om dat te zien. Er zitten meerdere E's in die tekst, ze zijn niet gelijk aan elkaar.
>
Dit is grafische vormgeving, geen font. Dat je dat niet 1-2-3 lukt is omdat dat nou precies de kunst is van grafisch vormgeven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

neem Photoshop, ik weet niet of dit ook in Illustrator kan omdat ik zelf niet zo veel Illustrator gebruik.
Met je text layer kan je op Ctrl/Cmd+T drukken, dan druk je met je rechtermuisknop op de text en daar kan je allemaal transformatie opties kiezen. Zelf zou ik warp gebruiken, daarbij kan je op "Custom" klikken (drop-down menu linksbovenin) en dan kan je met de bolletjes die op het scherm verschijnen de tekst in vorm aanpassen, daarbij kan je heel makkelijk de vorm van een vis maken. Ik had dit in zo'n halve minuut gedaan.
Voordat je gaat warpen moet je textlayer wel gerasturized zijn, op je laag (bij de andere lagen rechtsonderin) druk je op je rechtermuisknop en klik je op rasturize type.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding