Geen bluetooth na installeren TomTom mobile, hoe fix ik dit?

ik heb een tomtom mobile op mijn HTC HD2 geinstalleerd, na de installatie kon ik Bluetooth niet meer inschakelen, dat heeft te maken met het prgramma bttrayce.exe .

wie heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dit heb ik er over kunnen vinden op het internet.

Het probleem wordt veroorzaakt door de installatie van tomtom 7. Die plaatst nieuwe BT bestanden in je windows map waardoor BT niet meer aan wil.

TOMTOM plaatst nieuwe BT dlls in de windows folder die je moet verwijderen:

\Windows\BtSdkCE30.dll
\Windows\BtCoreIf.dll

Je kan ze hernoemen of verwijderen.

Dus: ga naar verkenner, dan naar windows zet bij menu het vinkje aan bij "Alle bestanden weergeven" en zoek naar "BtSdkCE30.dll" en "BtCoreIf.dll". Verander de namen in: "BtSdkCE30_1.dll" en "BtCoreIf_1.dll". Dan een softreset en alles werkt weer zoals het moet!

Op het volgende forum staat er een discussie over,wellicht ook de oplossing voor jou.

http://www.mobilyz.com/forum/f7/merken/f260/htc/104044-htc-touch-pro-2-bluetooth-probleem.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Optie 1: je hebt tomtom legaal bij tomtom aangekocht en kun hun bellen/mailen voor verdere uitleg hierover.

Optie2: Je hebt een illegale versie, dan mag je vraag hier dus niet geplaatst worden en heb je het simpelweg zelf verpest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk een op de site van xda devellopers, die bieden vaak een oplossing voor dit soort veel voorkomende problemen. Negen van de tien keer helpt een nieuwe Rom update die het probleem dan fixed.