hoe krijg je dit effect in photoshop? (zie foto)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe verhoog je clarity?

Antwoorden (2)

Probeer eens
contrast verhogen
clarity verhogen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hoe verhoog je clarity?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee. Ik gebruik Light Room van dezelfde maker daar is het direct in beeld als je een foto inlaadt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://forums.adobe.com/message/4880728
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://layersmagazine.com/clarity-vibrance-and-saturation-in-adobe-photoshop-camera-raw.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hmm ik kan het niet vinden zou jij het eens willen uitproberen op een foto?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer een sharpen http://www.photoshoptutorials.ws/photoshop-tutorials/photo-effects/high-clarity/2
Castle
8 jaar geleden
Zo te zien is er ook veel met de midtones en shaduw gespeeld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
met sharpen krijg je niet hetzelfde effect
Dupliceer in ieder geval eerst je oorspronkelijke laag, zodat je altijd opnieuw kan beginnen als het resultaat niet bevalt.
Filter -> Other -> High Pass en dan verschuiven tot je de kleur krijgt die je wenst.
Image -> Adjustments -> Brightness/Contrast en weer verschuiven tot het gewenste resultaat.
Daarna kan je sharpen toepassen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Volgende stappen toepassen op de originele foto.

Doe 2 maal duplicate layer, zodat je de foto in 3 laagjes hebt. Zet de bovenste uit en begin aan de middelste te werken.
Filter -> Artistic -> Paint Daubts: Brush Size 1, Sharpness 4, Type Simple.
Zet het bovenste laagje weer aan en ga deze bewerken.
Filter -> Other -> High Pass: 70 px
Zet de opacity van deze laag op 50%.
Layer -> Merge down.
Image -> Adjustments -> Levels: geef in de vakjes van links naar rechts volgende waarden in: 18 - 0,93 - 218
Image -> Adjustments -> Shadows/Highlights - Shadows: Amount 67%, Total Width 43%, Radius 33 px - Highlights: Amount 100%, Total Width 60%, Radius 185 px - Adjustments: Color Correction -100, Midtone Contrast +100.
Filter -> Sharpen -> Smart Sharpen: Amount 34%, Radius 12,4 px.
Filter -> Artisitc -> Palette Knife: Stroke Size 1, Detail 3, Softness 10
Image -> Adjustments -> Curves: klik gewoon op Auto.

Hiermee wordt het hoofd ongeveer zoals je het wenst (tenzij ik ergens een foutje getypt heb). T-shirt en achtergrond moet je eventueel nog wat aanpassen.

Je kan de lagen vervolgens terug samenvoegen. De onderste diende alleen maar om opnieuw te kunnen beginnen als het ergens fout was gegaan.

Have Fun!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alvast bedankt voor het helpen dit werkt best goed alleen nog niet zo goed als op het plaatje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Photoshop is altijd een beetje spelen met beelden. Soms moet je ietsje meer van dit of ietsje meer van dat. Of de volgorde van de handelingen eens veranderen.
Wat is momenteel nog minder goed dan op het plaatje? Dan kan ik misschien nog bijkomende tips geven.
Hier is alvast eentje: probeer 'Smart Sharpen' i.p.v. Sharpen. Dan kan je zelf bepalen hoe ver je wil gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met het licht en zo is het nog niet het zelfde ik heb de originele foto er nu ook bij gezet een naar je toe gemaild misschien kun je daar wat mee,
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
OK, vanavond bekijk ik het verder.