Hoe kan ik een menu makkelijk op alle pagina's krijgen?

Hallo,

Ik wil mijn menu dat ik heb gemaakt op al mijn pagina's hebben, maar ik wil niet dat ik niet steeds de code moet kopiëren naar elke html file. Dus is het misschien mogelijk om een menu.html aan te maken en dat in elke pagina te importeren? Ik kon wel iets vinden maar kreeg het niet voor elkaar.

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K
Antoni
8 jaar geleden
Zorg dat het menu op een vaste pagina staat (links of bovenaan) en dat nieuwe pagina's zich openen binnen een frame op die vaste pagina. Ik weet niet veel van programmeren, maar zo zien heel veel websites eruit. Dat kan niet zo heel moeilijk zijn om te schrijven, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni mijn idee ook
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Frames bestaan alleen niet meer in html5 (wel iframes) en er zitten ook de nodige nadelen aan. De meest elegante methode is er eentje waarbij op de server de html wordt samengesteld. Dat kan met Server Side Scripting (bv. met php, asp of cgi) of SSI (Server Side Includes). Maar als je die mogelijkheden niet hebt op de server kun je het ook op de client regelen, bijvoorbeeld met javascript. Je kunt dan via het DOM (Document Object Model) een html-bestand of gedeelte daarvan uitlezen.

Antwoorden (2)

Hey,

Je kan hier gebruik maken van een:

en dit zet je je menu in die 'menu.php' als volgt:

echo 'Home -
HTML Tutorial -
CSS Tutorial -
JavaScript Tutorial -
PHP Tutorial';
?>

sorry voor de onduidelijkheid, snap dit zelf ook niet echt dus check de bron
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit werkt alleen als de server php ondersteunt, als ik het goed begrijp. Dat maakt het nut van deze methode nogal beperkt.
Hallo,

Ik heb net ditzelfde gepost bij een vraag van iemand anders maar dit is ook voor jou handig.

Om een menu bij elke pagina zou ik gebruik maken van include (PHP).

Een paar voorbeelden:

header.php:

home.php / contact.php / donate.php:

Home

include(‘header.php’);
?>

Home

Welkom…..

Let wel goed op hoe je iets include. Als het bestand in dezelfde map staat kun je gewoon ‘header.php’ gebruiken, anders ‘/includes/header.php’ als het bestand in de includes map staat.

Hopelijk kom je er uit.

Groet,
Djorno10