Zijn er speciale led strips voor in de computer?

Ik zoek led strips voor in mijn computer het liefst die meteen in mij voeding kunnen.

Toegevoegd na 52 seconden:
ik weet niet of ze bestaan voor direct in de voeding

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een 12V DC LED strip koopt kan die aangesloten worden op de voeding aan de gele (12vDC +) en de zwarte (COM/0v) connector. Zie aansluitschema van een ATX voeding connector zoals die in computers wordt gebruikt (link1) of een SATA connector (link2).

Je hebt dan nodig een LED strip van 12vDC, die zijn overal verkrijgbaar, bijvoorbeeld bij LEDWORLD (link2).

Voorwaarde is dat je voldoende kennis van electronica hebt om dit kortsluitigvrij aan te leggen en dat je trafo voldoende vermogen (2,4 watt per strekkende meter LEDstrip) over heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
met SATA connector bedoel ik de SATA power connector, dus niet de SATA data connector.

24v DC LEDstrips kun je aansluiten op de gele (12vDC +) en op de blauwe (12vDC -) ATX connector.