Ik heb een Imac met os X yosemite het lukt niet om een bootable disk te maken. Oplossing?

Hoi, ik heb een Imac met os X yosemite. Daarvan wil ik een bootable disk van maken. Het probleem is dat ik niet weet welk commando ik moet invullen bij de terminal. Weet iemand een oplossing?/Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia
werkt in ieder geval niet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als eerste wil ik je waarschuwen dat alle gegevens op de USB verloren gaan dus maak een backup!
Open Spotlight (⌘+Spatie) en typ Disk Utility en druk op ⏎.
Kies je USB in de lijst en ga naar het tabblad Wissen.
Kies bij Type de éérste optie in de lijst en vul bij naam OSX in (OSX aan elkaar met hoofdletters).
Kies Wissen.
Sluit Disk Utility en ga naar Terminal.

Alle commando's moet je ZONDER aanhalingstekens typen!
Typ: ''sudo -s'' en druk op ⏎.
Voer nu je wachtwoord in en druk op ⏎. Let op! je wachtwoord kan je niet zien.
Typ: ''sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/OSX --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Yosemite.app'' en druk op ⏎.

De gegevens worden nu naar je USB geschreven, dit kan 30 tot 60 min duren afhankelijk van je type USB en Mac.

Als Terminal klaar is met schrijven moet je je Mac uitzetten en ⌥ (Option) ingedrukt houden terwijl je opstart.
Vergeet niet voor een schone installatie je SSD/Fushion Drive/HDD te wissen via Disk Utility.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
En als je wilt weten wat je fout deed:

Bij de eerste commando die je gaf had je geen plek aangewezen waar je Mac Yosemite op moest schrijven.
Dat heb ik aangegeven als ''—volume /Volumes/OSX''
OSX is hierbij de USB van jou.

Bij de tweede commando die je gaf had je het wel is waar goed gedaan maar je was geen superuser/root en dat heb ik aangegeven als ''sudo -s'' en ''sudo''