Hoe kan je in excel in een kolom in een naam over alle rijen een wijziging doorvoeren ?

Als in kolom A in de rij 1 t/m 10 staat LI091234,LI091235,LI091236, LI091237,LI091238,LI091239,LI091240,LI091241,LI091242,LI091243 hoe kan je hierdan via een formule van maken : LI-091234,LI-091235,LI091236,LI091237 etc wie weet dit ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het altijd LI is gevolgd door 6 cijfers, zijn de antwoorden die er tot nu staan prima. Bij mij moeten er in de formule komma's staan ipv ";". Als er nog problemen zijn geef dan even een seintje.

Het beste antwoord

Maak een nieuwe kolom, bijvoorbeeld kolom B. Zet in B1 de volgende formule:

=LINKS(A1; 2) & "-" & RECHTS(A1; 6)

(Ik schrijf deze formule uit mijn hoofd zonder de beschikking te hebben over een nederlandstalige versie van Excel, dus de formule zou er een tikje anders uit kunnen zien; Excel Help is dan je vriend).

Als het goed is, verschijnt in cel B1 nu de gewenste versie van de inhoud van cel A1, namelijk met het streepje ertussen.

Trek de formule van cel B1 nu door naar de overige cellen.

Als dit voldoende is, ben je nu klaar.

Als je de waarden definitief wilt vervangen, kopieer je nu de cellen B1 en verder naar A1 en verder, waarbij je bij het plakken zegt dat je de *waarde* van de cellen wilt plakken, dus niet de formule. Na het plakken kun je de tijdelijke kolom (B) verwijderen.

Cryofiel
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Hier komt een formule uit en dat zal een foutmelding geven. Als je het met een formule wilt doen (wat wel kan) moet je er nog een TEXT formule omheen zetten. Mijn oplossing zou overigens simpel Ctrl-H zijn en LI vervangen door LI-
Cryofiel
8 jaar geleden
Welke foutmelding? Als je LINKS() en RECHT() gebruikt, zal Excel het eerste argument automatisch omzetten naar een tekst. Als in F7 bijvoorbeeld het getal 123 staat, kun je in G7 de formule =LINKS(F7; 2) zetten. Daar komt dan 12 uit. Weliswaar als tekst, maar toch. In H7 kun je vervolgens =G7+1 zetten; daar komt dan 13 uit (als getal).

Andere antwoorden (2)

=TEKST.SAMENVOEGEN(LINKS(A1;2);"-";RECHTS(A1;6))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Selecteer de kolom, toets Ctrl + H (=zoek en vervang) en vervang 'LI' door 'LI-'.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+je, maar wel even opletten dat je niet toevallig dingen vervangt die je niet wilt vervangen, daar heb ik wat minder leuke ervaringen mee. (vooral als je er heel veel later achterkomt)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarom zou ik in dit geval bv. LI09 vervangen door LI-09. Hoe meer karakters je aan elkaar kan schakelen, hoe minder kans op een fout.