Is het mogelijk om tekst onder een bepaalde waarde een andere kleur te geven?

Is het mogelijk om een cijfer onder de waarde 5 rood te maken in HTML/.. ?
Bijvoorbeeld: 6 -> normale kleur, 4 -> rode kleur

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik kan je met een kort jQuery-scriptje helpen. Zie http://jsbin.com/viqabocebe/1/edit?html,js,output. In de JavaScript-comments staat alles haarfijn uitgelegd. Verander het getal in het -element en zie wat er veranderd.

Als het even meezit zal ik nog wat alternatieven online zetten (meerdere getallen op één pagina, een getal dat dynamisch veranderd, enz.)

Toegevoegd na 31 minuten:
Bij deze een versie waarin de getallen (meervoud) veranderen en daarmee ook de kleur: http://jsbin.com/mufacusuya/2/edit?html,js,output.

In dit geval heb ik een soort van schoolcijfer-systeem gemaakt: willekeurige getallen van 1 tot 10, waarbij voldoendes en hoger groen zijn, vijven oranje en onvoldoendes rood.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan op meerdere manieren, waaronder:

1) via HTML: 4
2) via inline CSS:

3) via outline CSS:

. In het stylesheet wordt dan de class "red" gedefinieerd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het doet er niet toe dat de cijfers in een database staan. Uiteindelijk worden ze op een HTML-pagina aangeboden aan de gebruiker. Met bijv. van PHP (of evt. Javascript, als er sprake is van dynamsche inhoud, bijv. berekeningen) check je of de waarde lager is dan 5, en voeg je vervolgens de juiste CSS-style toe (zie antwoord hierboven).