Hoe kan je in excel dubbele 0 waardes plaatsen.... 00 in een cel dus ?

Als ik 2 nullen plaats in een cel geeft hij er automatisch 1 (nul blijft natuurlijk 0 ) het gaat me dus om het optische

Maar ik wil dus graag 2 nullen in een cel kunnen typen zonder dat ik hier komma`s voor nodig heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan door het veld als tekst aan te merken in plaats van als getal. Dat doe je ook met telefoonnummers en bankrekeningnummers.

Er zijn meerdere mogelijkheden. 1. Type '00 in. Dus het aanhalingsteken dat twee toetsen rechts van de L zit, gevolgd door twee nullen. Er verschijnt nu 00 in de cel. Nadeel is dat Excel die 00 nu als tekst ziet, dus niet als het getal 0. 2. Geef aan dat alles wat in deze cel wordt getypt, tekst is. Daarna kun je 00 intypen en zullen er twee nullen blijven staan. 3. Deze vind ik de mooiste: Klik in het Lint op Start (helemaal links). Klik nu redelijk rechts in het Lint, binnen het stukje dat Cellen heet, op Opmaak. Er verschijnt een menuutje. Klik daarin onderaan op Cellen opmaken. (Of, sneller: vergeet het bovenstaande en type gewoon Control-1 (Control-één) op je toetsenbord, waarbij je de 1 gebruikt die linksboven de Q zit.) In het venster dat nu verschijnt, klik je op de linker tab (Getal). Onder Categorie kies je voor Aangepast (helemaal onderaan). Daarna type je bij Type (rechtsboven) 00 in. Type je nu 0 in je cel, dan zal Excel dit weergeven als 00. Type je 4 in, dan zal Excel dit weergeven als 04.  

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100