Hoe kan je in excel dubbele 0 waardes plaatsen.... 00 in een cel dus ?

Als ik 2 nullen plaats in een cel geeft hij er automatisch 1 (nul blijft natuurlijk 0 ) het gaat me dus om het optische

Maar ik wil dus graag 2 nullen in een cel kunnen typen zonder dat ik hier komma`s voor nodig heb.

9 jaar geleden
13.7K
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb geen idee wat je met die komma's bedoelt. Desondanks heb ik zojuist een antwoord gegeven. Mocht ik je vraag verkeerd hebben begrepen (vanwege die komma's die ik niet begrijp), geef dan even een seintje, dan zal ik mijn antwoord zonodig aanpassen.
Frimu2
9 jaar geleden
Hallo Cyrofiel, ik zag in jouw antwoord dat het ook met een aanhalingsteken kan. Wat ik zoek is een makkelijke manier om die nullen er in te zetten, maar dat de cel nog wel naar formules kan verwijzen, indien er wel een waarde ingezet word ( en weet niet of dit kan indien hij als tekst geselecteerd zou zijn. Ik gebruik het om tijd in 3 cellen te verdelen 9:00 Dus 9 in cel : in cel en 00 in een cel. ,
Cryofiel
9 jaar geleden
Die komma ken ik niet, ik ken alleen het aanhalingsteken. De "makkelijke manier" die jij zoekt zou voor mij de derde manier uit mijn antwoord zijn. Waarom zet je trouwens niet gewoon 9:00 in een cel? Daar kun je ook gewoon mee rekenen in formules, en je kunt ernaar verwijzen in formules. Als in cel A1 de tijd 9:00 staat en je hebt ergens anders het aantal uren nodig, gebruik je daar =UUR(A1) . Heb je het aantal minuten nodig, dan gebruik je =MINUUT(A1) .
Frimu2
9 jaar geleden
Dat laatste zou ik uit moeten zoeken, helaas ben ik niet goed thuis in die opties. Echter had ik ooit met veel pijn en moeite, verborgen formules gemaakt om hem uren na middernacht uit te laten rekenen Gewerkt van 20:00 tot 24:00 hem 4 uur uit te laten rekenen is simpel maar van 20:00 tot 1:00 5 uur is een ander verhaal. Ook wilde ik zo min mogelijk typ bewegingen, de dubbele punt heb ik nu alleen voor het beeld vast in een aparte cel.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb het even geprobeerd. Ik heb in cel B2 de begintijd gezet en in cel C2 de eindtijd. In cel D2 bereken ik de aanwezigheidstijd. Dat doe ik met de volgende formule: =C2-B2+ALS(B2Zet ik in B2 20:00 en in C2 01:00, dan komt in D2 5:00 te staan. Enig nadeel is dat 24:00 nu als 00:00 wordt weergegeven. Als je dat niet zo mooi vindt, is het niet zo moeilijk om er 24:00 van te maken.

Antwoorden (2)

Dat kan door het veld als tekst aan te merken in plaats van als getal.
Dat doe je ook met telefoonnummers en bankrekeningnummers.
9 jaar geleden
Er zijn meerdere mogelijkheden.

1.
Type '00 in. Dus het aanhalingsteken dat twee toetsen rechts van de L zit, gevolgd door twee nullen. Er verschijnt nu 00 in de cel. Nadeel is dat Excel die 00 nu als tekst ziet, dus niet als het getal 0.

2.
Geef aan dat alles wat in deze cel wordt getypt, tekst is. Daarna kun je 00 intypen en zullen er twee nullen blijven staan.

3.
Deze vind ik de mooiste:
Klik in het Lint op Start (helemaal links). Klik nu redelijk rechts in het Lint, binnen het stukje dat Cellen heet, op Opmaak. Er verschijnt een menuutje. Klik daarin onderaan op Cellen opmaken.
(Of, sneller: vergeet het bovenstaande en type gewoon Control-1 (Control-één) op je toetsenbord, waarbij je de 1 gebruikt die linksboven de Q zit.)
In het venster dat nu verschijnt, klik je op de linker tab (Getal). Onder Categorie kies je voor Aangepast (helemaal onderaan). Daarna type je bij Type (rechtsboven) 00 in.
Type je nu 0 in je cel, dan zal Excel dit weergeven als 00. Type je 4 in, dan zal Excel dit weergeven als 04.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ oplossing 3 zal ook altijd mijn favoriet blijven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ een ondergewaardeerde mogelijkheid van Excel.
Frimu2
9 jaar geleden
Ik heb nog niet echt tijd gehad om het uit te zoeken. Maar in ieder geval al een + voor de reacties. Deze zijn zondermeer waardevol.
Frimu2
9 jaar geleden
Nou , dit is idd ongeveer wat ik zoek , echter moet je hierbij helaas wel nog steeds het vinkje 0 waarders weergeven bij opties geavanceerd aanvinken. En dit geld weer voor het hele werkblad, en dat heb ik liever weer niet. kan dit ook voor een geselecteerd gebied.
Cryofiel
9 jaar geleden
Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht, omdat ik zelf altijd alle nullen laat weergeven. Gelukkig is het geen probleem. Wat je kunt doen is het volgende. Kies mogelijkheid 3 uit mijn antwoord. Aan het einde van de aanwijzingen, daar waar ik schreef dat je bij Type 00 moet intypen, type je in plaats van die 00 het volgende in: 00;-00;"00" (Misschien dat die puntkomma's bij jou komma's moeten zijn; dat is een kwestie van proberen. Laat even weten als het niet lukt.) Wat dit betekent is het volgende:
--  Positieve getallen worden met twee cijfers getoond.
    3 wordt dus als 03 getoond.
--  Negatieve getallen worden als minteken gevolgd door
    twee cijfers getoond.
    -5 wordt dus als -05 getoond.
--  Nullen worden als de letterlijke tekst (!) 00 getoond.
    0 wordt dus als 00 getoond. Hoe de inhoud van een cel wordt *getoond* is onafhankelijk van de *waarde* van die cel. Een 0 (de getalswaarde 0) wordt als tekst 00 getoond, maar dat is slechts hoe de waarde 0 zich aan de gebruiker voordoet. Intern gaat het nog steeds om een getal. Je kunt daarom gewoon op de normale manier met die nullen rekenen, omdat het intern nog steeds getallen zijn en geen teksten.