Hoe maak je een Lokale SQL server?

Hallo,

Ik wil graag een lokale SQL database server maken zodat ik via navicat nieuwe databases en tabellen kan maken in plaats van met Visual Studio Server Explorer.

Ik ben nu bezig met SQL server Compact maar dit is volgens mij niet helemaal wat ik wil. Volgens mij kan je hiermee namelijk alleen lokale bestanden maken en bewerken.

Dus ik heb echt een server nodig net zoiets als een XAMPP server maar dan voor windows ontwikkeling, dus voor ASP.NET

Weet niet of dit nog iets toevoegd maar ik werk met C# en web projecten.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Roy

Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van de reactie van: j4ck1nth3b0x
Heb ik MySQL geïnstalleerd, echter voor de connectie met MySQL in ASP.NET heb je een aparte refence nodig, namelijk MySQL.Data en hiervoor gebruik je uiteraard andere code dan een normale SQL server. Dit is dus helaas geen optie.

Voor de duidelijkheid: ik gebruik visual studio 2013 en wil graag een lokale server starten voor ontwikkelen van web applicaites. In visual studio kan je zelf wel .MDF bestanden maken, hiervan ben ik op de hoogte alleen kan je dan niet gebruik maken van Navicat maar moet je werken met de standaard (trage en af en toe vastlopende) explorer in Visual Studio.

Mocht iemand weten hoe ik dit kan doen hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Neem dan de MS SQL Express 2014, is gratis. De enige beperking is dat het één fysieke processor ondersteunt en maar 1GB maximaal gebruikt, en tevens mag je Dataset niet groter dan 10GB worden.

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42299

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens rocked MySQL i.c.m phpMyadmin... Die M$ troep valt niet te beheren tenzij je op een masochistische manier van error meldingen houdt die je tot waanzin drijven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, ik had eigenlijk begrepen dat je alleen SQL server kan gebruiken, het enige nadeel van MySQL is dan dat je geen stored procedures kan gebruiken maar daar is wel mee te leven anders is het waarschijnlijk makkelijker om thuis gewoon een server neer te zetten. Bedankt ik zal MySQL installeren, ik hou deze vraag nog even open tot het gelukt is :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke het is gelukt om met MySQL een database op te zetten en deze met Navicat te beheren alleen heb je wel weer een speciale reference nodig om deze database te kunnen gebruiken met een webproject. Dus eigenlijk heb je hier helemaal niks aan. MySQL is dus geen optie, bedankt voor je reactie. Is er niet een programma wat makkelijk te beheren is net zoals MySQL maar wat een gewone SQL server is waarmee je op de normale manier verbinding mee maak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met MySQL kun je in principe alles wat je met SQL ook kunt, waaronder references: CREATE TABLE hobby (
id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT,
person_id INT NOT NULL,
hobby_name VARCHAR(255),
PRIMARY KEY(id),
FOREIGN KEY(person_id) REFERENCES person(id))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klopt alleen heb je een aparte Reference in je project nodig om MySQL te laten werken. Dus dan heb je andere code dan als je met een SQL server zou hebben. Uiteindelijk moet het project natuurlijk gemigreerd worden naar een live omgeving waar ze wel SQL server moeten gebruiken. Als je alles heb gemaakt met MySQL dan zou het project niet meer werken en als je het met een SQL server zou ontwikkelen hoef je alleen je connectionstring aan te passen naar de gegevens van de productie SQL server.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geef je het beste antwoord omdat je link super handig is. Hier heb ik Local_DB geïnstalleerd en dit werkt perfect. Het start automatisch op en tot nu toe is het nog niet vastgelopen. Aanrader voor andere mensen die dit met ASP.NET willen doen: Installeer Local_DB hier: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42299 Dit is een SQL server die lokaal draait zonder allemaal moeilijke installaties, het is gewoon installeren en dan (localdb)\v11.0 als hostname intypen.