Wat is het verschil tussen tags en meta-keywords?

Wat is hier het verscjil?

Ben bezig met een webshop gebouwd op magento. Weet iemand hier ook een handige nederlandse handleiding of site's?

Kan ik ergens mijn keywords standaard overal hetzelfde doen als ik hem maar zo uitgebreid maakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Magento op zich kan ik niet, maar ik kan je wel een antwoord geven dat je de goede richting in stuurt.

In een site heb je 'meta-data'. Deze data omschrijft de content, zonder dat deze zichtbaar is op de site. Je gebruikt dit bijvoorbeeld voor zoekmachines om mensen naar de juiste content te sturen.

Tags zijn omschrijvingen die juist wel direct voor mensen bedoeld zijn. Zo juist bij je vraag gaf je aan welke tags hierbij van belang zijn. Zo kun je heel makkelijk gelijksoortige vragen vinden. Hetzelfde geldt voor jou webshop. Stel je verkoopt rood behang, dan kun je daar de tag rood aan hangen. Als iemand rood dan interessant vind kan hij op dit woord klikken en meer producten vinden met de tag rood. Het geeft dus verbanden aan tussen producten die je met een normale indeling niet (altijd) zou vinden.