Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een html screen loader?

Als een website aan het laden is heb je meestal een wit beeld voor je. Ik wil dit graag zo maken dat je bijvoorbeeld een tandwieltje(gif image) hebt die dan rond draait tot dat de pagina helemaal gedraaid is.

Weet iemand hoe je dit maakt? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
965

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Maak een div met zo'n animated gif en geef hem in je css de hoogste z-index, een achtergrond, anders kun je er doorheen kijken, een width en height van 100% en zorg ervoor dat position op fixed staat en top en left op 0px. Zorg er ook voor dat je die div bovenaan in je body zet, zodat deze zo snel mogelijk en vóór de rest van de body wordt geladen. Schrijf dan ergens in JavaScript, ná de link naar jQuery, het volgende:

$(document).ready(
$("#laadscherm").hide();
);

Zorg ervoor dat je de selector #laadscherm in de id of class van je div veranderd.

De functie $(document).ready(); zorgt ervoor dat de code wordt uitgevoerd zodra de gehele pagina is geladen. De functie $("#laadscherm").hide(); zorgt ervoor dat je laadscherm verdwijnt, zodat je website zichtbaar wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
d
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gedaan wat er staat alleen doet hij het niet, zou je een volledig script kunnen sturen naar mijn email? bartvantongeren8@gmail.com Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik werk eraan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb je een mailtje gestuurd. Daarin staat een link naar JSfiddle: http://jsfiddle.net/k0es9dte/.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding