Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet welk lettertype uit de jaren 60 of eerder dit is ?

Er kwam een meneer bij ons op het Grafisch museum dat ze binnenkort een reünie hebben van een speeltuinvereniging. En een of ander figuur had het bord van de foto weggegooid en ze willen het weer na gaan maken met het juiste lettertype. Het bord komt uit de jaren 60 maar het lettertype hoef niet uit die tijd te komen. En de meneer had al op het internet gekeken op diverse sites maar zonder resultaat.

De letters zijn schreefloos en ze zijn in kapitalen gedrukt.

Ik ga natuurlijk even verder zoeken maar als iemand op goeie vraag mij verder kan helpen zou het heel fijn zijn :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb Google Web Fonts voor je doorgeploegd maar daar zit helaas niets tussen wat echt in de buurt komt...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Sonrisa medium heeft heel veel overeenkomsten. Anders even kijken via www.myfonts.com gegarandeerd dat je hem dan vind of in ieder geval een identieke!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Lijkt erop, maar de ontwerper (Jason Castle) moest nog geboren worden toen dit bordje werd geplaatst... :)
SimonV
9 jaar geleden
En de N is totaal anders...
Bordensteker
9 jaar geleden
Na een klein uurtje kan ik hem nog niet vinden hoor. Valt tegen, er zijn er wel die er op lijken, maar er zijn steeds verschillen.
Maar wel een goede tip om te zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze lijkt er ook wel een beetje op maar is het ook niet helemaal: http://content.altfonts.com:81/img/P/A/Parisian-BTA.png Parisian font, o.a de B is anders.
Ik kreeg het toen ik jaren 30 font Googelde.
SimonV
9 jaar geleden
Ook de R, S, E, W zijn anders. Het kan ook zijn dat de maker van het bordje een mal heeft gebruikt van een lettertype dat niet meer op internet te vinden is...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zou heel goed kunnen. het kan ook een ambachtsman geweest
zijn die "uit het hoofd" het bord gemaakt heeft.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding