Werkt een tekentablet op een Chromebook?

Hallo,
Ik wil heel graag een tekentablet gaan bestellen maar ik wil wel zeker weten of hij werkt op een Samsung Chromebook.. Ik wil natuurlijk geen geld uitgeven aan iets waar ik puntje bij paaltje niks aan heb..

Is er anders ook een mogelijk om Windows/Linux gratis op mijn laptop te installeren en hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Als het een tekantablet is dat als muis kan worden herkend, zal het wel werken. ChromeOS is uiteindelijk een variant op Linux, dus wellicht is er iets van een driver te vinden. Zelf Windows o.i.d. installeren blijkt wel te kunnen, maar het vraagt nogal wat. Je moet je Chromebook o.a. in developer modus zetten en dan moet je in veel gevallen een jumper op het moederbord omzetten. Het onderstaande filmpje laat Windows 7 op een Chromebook zien.

Houdt er echter rekening mee dat de Chromebook specifiek gebouwd is om goedkoop te zijn en een licht besturingssysteem te draaien. Verwacht dus geen wonderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou een wacom tablet werken op mijn chromebook?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wacom is de grootste en de goedkoopste Wacom's zullen de grootste kans maken. Ik heb echter geen Chromebook ter beschikking om dit op uit te proberen. Wanneer je een Wacom koopt, krijg je er veel software bij, maar dat is natuurlijk ook niet voor Chrome. De kans is ook groot dat de software gewoon niet met de drukgevoeligheid om kan gaan. Als je serieus aan de slag wilt, is het misschien gewoon tijd om de Chromebook te laten voor wat het is; een simpel machientje om websites te bezoeken.