Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk een bestand van game maker studio 1.2 te converteren naar game maker 8.0 lite?

Voor school moet ik een game maken. Dacht ik goed bezig te zijn (game maker studio 1.2 gedownload) en al een eind op weg, blijkt dat ik het in game maker 8.0 lite moet maken. Maar ik kan het bestand daar niet openen. Op welke manier is dat wel mogelijk? Kan ik het converteren? Of op een andere manier opslaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
774

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan met een omweggetje!

In je Game Maker Studio kies je "export project". Kies dan niet voor "compressed" maar voor "game maker file". Deze slaat dan je bestand op als .gm81.

Dan ben je er nog niet, want GM 8 gebruikt .gmk. Kijk dan even op de in de bron vermeldde site. Als je deze hebt gebruikt genereert de (virusvrije) software een .gmk. Als je dan Game Maker 8 (lite) start kun je de .gmk openen en aan de slag!

NB: Game Maker Studio heeft een paar functies die GM 8 niet heeft, dus het kan zijn dat een paar dingen niet meer of slecht werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding