Bestaat er een wordpress 'don't copy photo' plugin?

Bestaat er een wordpress plugin die mijn foto's beschermt? dus zodat mensen het niet kunnen kopieeren of downloaden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Naar mijn weten niet, ook al bestaat deze wel dan zul je er niet veel aan hebben omdat je er vaak wel omheen kan.
De beste manier is om een javascript te implementeren (zie bron) alleen als iemand dan java uitzet blijf je hetzelfde probleem houden.
Er word (zie bron) aangeraden om je foto's te watermerken indien mogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is helaas niet mogelijk om foto's volledig tegen kopiëren te beschermen. Je kunt wel wat trucjes doen met Javascript maar deze zijn eenvoudig te omzeilen als iemand de afbeelding echt wil kopiëren. Een watermerk toevoegen is de beste optie hoewel die ook niet feilloos zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het compleet beveiligen van je foto's op je webpagina is onmogelijk. Je kunt echter wel (als JavaScript aanstaat) ervoor zorgen dat je niet met de rechter muis erop kunt klikken en veel mensen die niet snappen hoe je daarom heen kunt zullen de plaatjes dus niet op kunnen slaan.

Dit doe je door gebruik te maken van het oncontextmenu event in JavaScript.
Voeg deze code toe in je en je kunt niet meer klikken met je rechtermuis:

Hopelijk helpt dit je verder!