Hoe bepaal je het beste dat het ochtend is?

Ben bezig met het automatiseren van mijn Android Smartphone.
Met tasker kan je alles prima regelen en instellen.
Zo gebruik ik TTS (Text to Speech) als een virtual reality.
Als ik bijvoorbeeld thuis kom, zegt mijn toestel, Hi , welcome home.

Als ik op mijn werk kom, is TTS uitgeschakeld, en zal de eerste pagina een werk overzicht pagina zijn (ssLauncher). Daarna niet meer.

Nu wil ik ook een aparte pagina laten zien als ik s'ochtends voor het eerst weer mijn toestel scherm aan doe. Hij zegt dan ook tegen mij goedemorgen, lekker geslapen?

Leuke speeltjes, en leuk als projectje.

Maar nu de vraag, hoe detecteer ik het beste dat het ochtend is en ik voor het eerst die dag het scherm aan doe.

Terwijl ik dit schrijf, kan ik natuurlijk om 5 uur s'nachts een variabele instellen. En bij het scherm aan deze variabele uitlezen en resetten.

Hiervoor had ik bedacht om bij scherm uit een laatste tijd te noteren. En bij scherm aan te gaan uitrekenen of hiertussen 4 uur is verstreken.
Maar dit heeft een nadeel als ik midden in de nacht een email krijg, en hierdoor het scherm even aan gaat en na een korte timeout weer uit gaat. Dan wordt ook die laatste tijd overschreven.

Misschien zijn er nog slimmere methoden als mijn eerst beschreven oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ik ken 'Tasker' niet, maar normaal gesproken bepaal je dat het ochtend is door op de klok te kijken.
De tijd tussen 06.00u en 12.00u staat bekend als "Ochtend"
Ritsuka
9 jaar geleden
gewoon op de klok kijken lijkt mij.
of op zo'n site met zonsopgang tijden, dan weet je hoe laat de zon opkomt

Antwoorden (2)

Meerdere mogelijkheden. Alleen tijd opniuw vastleggen als het nog donker is. Maar nog beter, alleen goedemorgen zeggen als scherm aangaat en telefoon bewogen is (sensor event)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan zeggen tussen 5/8 uur als het nog niet eerder gezecht is deze dag zeg goedemorgen. (als iemand na 8 uit zijn bed komt heeft hij geen recht meer op goedemorgen)