[Python][MySQL] print alleen met bepaald id?

In mijn database heb ik drie kolommen, eentje "ID", "FRwoord" en "NLwoord". Hoe zorg ik er dan voor dat ik een willekeurig ID pak en alleen daarvan het Franse en Nederlandse woord print?

Momenteel print hij alles onder FRwoord en NLwoord, maar ik wil dus alleen hetgeen printen waarvan het ID gekozen wordt door "willekeurig = random.randint(0,1)"?

Dit is slechts een deel van de code, alles wordt ge-import en er wordt connectie gemaakt met mijn database.

--------------------------------------------------------------------------------------
cursor = cnx.cursor()

query = ("SELECT NLwoord, FRwoord FROM Woorden")
cursor.execute(query)

willekeurig = random.randint(0,1)

for (FRwoord, NLwoord) in cursor:
print(FRwoord,NLwoord)
print(query)
cnx.close
--------------------------------------------------------------------------------------

Toegevoegd na 59 minuten:
Is het ook mogelijk bij te houden welk nummer je al hebt gehad en alleen de overige te selecteren?

Toegevoegd na 59 minuten:
Is het ook mogelijk bij te houden welk nummer je al hebt gehad en alleen de overige te selecteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

query = ("SELECT NLwoord, FRwoord FROM Woorden ORDER BY RAND() LIMIT 1")
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik zou doen in zo'n situatie (werk zelf met php/mysqli) is 2 tabellen maken met deze structuur, en die vervolgens verwerken in de code:
*tabel_FR
ID - match_ID_NL - FRwoord
1 - 1 - fromage
*tabel_NL
ID - match_ID_FR - NLwoord
1 - 1 - kaas

Bij match_ID_* geef je dan de primare ID aan van het andere woord, welke je kunt verwerken in een JOIN.

Verder ken ik je toepassing niet dus weet niet of dit handig is, en kan je ook geen code voorbeeld voor Python geven, ik denk dat je met de MySQL JOIN functie een heel eind komt.

Ik raad je aan het vraagstuk ook voor te leggen op stackoverflow.com, hier zitten specialisten op dit gebied, en je wordt er meestal binnen een paar uur geholpen.

Ik hoop dat mijn antwoord van enig nut is tot je probleem.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Het kan ook zijn dat ik je vraag volledig verkeerd begrijp)