Wat moet ik doen als volgt bij koop van domeinnaam en website? Hoe zet ik dit op eigen naam etc?

Ik ben echt een dummie dus help aub. Hoe doe ik de website en domeinnaam op eigen naam? Ik denk aan yourhosting

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De verhuiscodes worden verstrekt door dns.be (voor .be-domeinnamen) of sidn.nl (voor .nl-domeinnamen), ...
Als je de codes doorkrijgt kan je ze doorgeven aan je nieuwe host (zoals yourhosting die je al vermeldde). Die kan de domeinnaam dan koppelen aan de website (op de plaats waar ze nu staat) of aan een webruimte waar jij dan de website op installeert. In het laatste geval is het wel zo makkelijk dat je zowel de domeinnaam als de webruimte bij dezelfde host aanschaft.

Toegevoegd na 1 dag:
De reactieknoppen werken momenteel niet. Ik antwoord dan maar op je reactie met een toevoeging aan mijn antwoord.
De volgende stap is dat je de inloggegevens doorkrijgt waarmee je toegang krijgt tot de webruimte waarop je website staat. De toegang zelf kan bij sommige providers d.m.v. inloggen via je account op hun website. Bij anderen heb je een ftp-programma nodig, zoals Filezilla (is gratis). ik denk dat het wel duidelijk wordt van zodra je de gegevens doorgekregen hebt. Welk type van website is het, html, php, ... ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De domeinnamen staan nu op mijn naam, dit is dus gelukt. Ik heb voor een registatie (alleen domein)pakket gekozen. De website staat wel nog online? Alleen, hoe beheer ik de website dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reactieknoppen werken gelukkig weer. Ze deden het daarstraks niet. Ik heb mijn reactie daarom aan mijn antwoord toegevoegd, maar dan krijg je het misschien niet door. Daarom schrijf ik hier nu ook maar iets. Maar je kan de rest dus hierboven vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie nu een landingspage van yourhosting met "gereserveerd" tekst ipv de website.
Ik heb enkel de domeinnaam verhuiscodes doorgekregen en deze op naam gezet. Ik heb puur voor de domein de website gekocht(heeel goedkoop)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij ook wel
Logisch aangezien ik enkel een registratie pakket aangeschaft hebt:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan heb je nu enkel een domeinnaam, maar geen webruimte. Het beste bestel je nu bij yourhosting een hostingpakket (het XS-pakket lijkt me zeker voldoende om te beginnen). Je vraagt of ze je domeinnaam aan het pakket willen koppelen. Hierrvan krijg je de inlogcodes en dan kan je beginnen met je website op te zetten.

Andere antwoorden (1)

het is een kwestie van het formulier volgen en kopen bijv via ideal
met of zonder hosting geen probleem

via mail krijg je nadat er betaald is de gegevens en meestal later per brief ook nog eens
Het kost tegenwoordig bijna geen tijd meer om het op te zetten
je bedenkt de domeinnaam kijk of deze nog beschikbaar is
zo ja hosting optie er bij kiezen
naam en adres etc in vullen
bestellen ideal invullen betalen
en de betaling afwachten
dan heb je een domein naam
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je een website koopt met domein van iemand, hoe zet je het dan ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan geen domein kopen dat al van iemand anders is. Maar je bedoelt misschien: hoe kan ik een website zetten op het domein van bv. een vriend. Als hij je zijn inlog-gegevens doorgeeft dan kan je op de webruimte die bij het domein hoort. Of bedoel je nog iets anders?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zit zo, ik heb een website gekocht van iemand. Hoe gaat dit verder in de afhandeling?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We beginnen van vooraf aan. Iemand heeft dus een website voor je gebouwd? En waar is die website nu?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een website(inc. Domeinnaam) gekocht via sitedeals die al bestond. De betaling heb ik al gedaan. Volgens de verkoper krijg ik van hem verhuiscodes opgestuurd. Dus mijn vraag is om precies te zijn; wat doe ik met die verhuiscodes en hoe krijg ik de website in eigen beheer?