welke talen leren om mmo te maken?

heb je html5 en javascript goed onder de knie, viel me goed mee.

whats next? wat heb ik nog meer nodig? of zijn er meerdere opties, en zo ja, wat zijn voor/nadelen van die opties?

doel: een mmo waar een denk ik grote tabel achter zal moeten hangen om productie, posities, gevechten etc bij te houden, weinig of geen bewegende beelden, geen 3d, veel "als dit gebeurd, dan dat in de tabel" (weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen). uiteraard allianties vormen, igm, profielen aanmaken etc.

Toegevoegd na 8 minuten:
oja: puur browser-game , zonder installaties.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor een dergelijk principe is het absoluut aan te raden PHP, een server-side scripttaal te leren en wellicht is een basiskennis van SQL, een taal om je database te beheren en te bewerken ook erg handig hiervoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een puur webbased browsergame wil maken is PHP denk ik erg belangrijk. Via PHP kan je goed communiceren met je database en functies schrijven voor het functioneren van de site. Ook maak je met PHP inlogfuncties met sessies of cookies. Voor een simpele MMO heb je denk ik voldoende aan HTML, PHP, SQL en JavaScript. Om PHP te draaien heb je een server met apache nodig.