Wanneer ik een logo plaats in InDesign, is de kleur anders, hoe komt dat?

Zelf doe ik dit werk al vrij lang, maar heb me altijd afgevraagd hoe het komt waarom de kleur anders word van een logo uit Illustrator, die ik vervolgens plaats in InDesign. Bij Bridge kan je voor je hele CS pakket de kleurenprofiel goed zetten door dat 'taart icoon' in elkaar te houden. Ik gebruik gewoon 'Europa, algemeen gebruik 3'. Bij InDesign staat mijn werkruimte CMYK op 'Coated FOGRA39 (ISO 12647-2:20114) en bij Illustrator idem. Ik ben nooit echt goed geweest met al die profielen en liet het vaak gewoon zoals het is.
Misschien kan iemand me wel helpen die er wat meer verstand van heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Het zou kunnen zijn dat het logo die je in InDesign plaatst RGB is in plaats van CMYK, dat dus voor lichte kleurverschillen kan zorgen. CMYK is meer geschikt voor drukwerk en RGB meer voor bijvoorbeeld webafbeeldingen.