Er zit een fout in mijn HTML en CSS code, maar waar?

Joren's site

#container {
width: 550px;
height: 1300px;
}
#header {
position: absolute; top: 0px; left: 0px;
width: 550px;
height: 200px;
background: #999;
}
#navmenu {
position: absolute; top: 1100px; left: 0px;
width: 550px;
height: 100px;
background: #000;
}
#left {
position: absolute; top: 300px; left: 0px;
width: 100px;
height: 900px;
background: #999;
}
#right {
position: absolute; top: 300px; left: 100px;
width: 450px;
height: 900px;
background: #000;
}
#footer {
position: absolute; top: 1200px; left: 0px;
height: 100px;
width: 550px;
background: #999;
}

Dit is een Html en Css bestand, alleen de #navmenu wil maar niet als achtergrond zwart kleuren. Er zit ergens een fout in mijn script, maar ik weet niet waar, kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die html code maakt niks uit, die stond er al in, maar die had ik er gewoon niet bij gezet, omdat ie niet van toepassing was.
En zwart is gewoon #000000, wit is #FFFFFF
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag ik je er even op wijzen dat dit niet de manier is om vragen te stellen? Het beste kun je even aangeven wat er fout gaat, een screenshotje toevoegen (want inderdaad: niet alle browsers hebben problemen met bepaalde dingen) en het deel van je code opgeven dat over de fout gaat die jij vermoedt, en dus niet al je code.

Antwoorden (3)

Ik denk dat je de html code ook even moet afsluiten aan het einde van de pagina.

Dus bovenaan:

en onderaan :

Probeer dat eens...

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar dat zal de kleur trouwens niet veranderen :)

Is zwart niet #FFFFFF /// jij hebt #000
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
#FFF of #FFFFFF is wit en #000 of #000000 is zwart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh okee Thanks :) foutje sorry
Ik vermoed dat je de top position verkeerd hebt staan.
Die staat op 1100px als ik hem op 200px zet krijg ik wel een zwarte balk.

#navmenu{
position: absolute;
top: 200px;
left: 0px;
width: 550px;
height: 100px;
background: #000;
}

Toegevoegd na 49 seconden:
Ik heb 200 gedaan omdat dit de hoogte van je header is. En ik neem aan dat je hem daar direct onder wilt hebben.
10 jaar geleden
Dag jorenman,

Het is een z-index probleempje. Misschien is het probleem niet eens zichtbaar in elke browser, dat heb ik niet gecontroleerd, maar soms komen bepaalde overlappende elementen op je pagina niet netjes over elkaar te liggen in de volgorde waarin jij ze in je html hebt gedefinieerd.

Voeg in je .css file aan je #nav-menu de code: "z-index: 2" toe en dan doet hij het wel.
Om dit soort dingen gemakkelijk te checken is een tijdelijke border wel heel handig. Gebruik je die wel eens? Gewoon de verschillende elementen op je pagina een verschillende gekleurde border van 2 pixels dik geven bedoel ik. En wat ook heel handig kan zijn, hoewel je daar niet blind op mag varen, is de firefox extensie "Tilt"
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/tilt

Heel veel succes met je site!