Hoe kan je fixen dat je 2 '' moet gebruiken in plaats van 1 ' ?

Als ik met programmeren console.log(''hierjetext'') gebruik werkt dat niet, want ik moet maar één ' gebruiken, dus dan krijg je dit console.log('hierjetext').
Wie weet hoe je dit kan fixen? Want ik kan nu dus sommige dingen niet typen zoals i'm i've you've. Ik hoop dat jullie mijn vraag snappen. =p

Toegevoegd na 1 dag:
Ik gebruik javascript

Toegevoegd na 1 dag:
Ik gebruik javascript

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is afhankelijk van de taal waarin je aan het programmeren bent. De techniek heet 'escaping'. In PHP doe je dat bijvoorbeeld met een \. Dus:

$var = 'meerdere pagina\'s';

of

$var = "Hij zei: \"meerdere pagina's\" tegen haar.";

Verschillende talen kunnen verschillende methoden hanteren en ook nog eens in verschillende situaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Werkt dit ook zo met javascript?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal je even op moeten zoeken. Javascript zal iets vergelijkbaars gebruiken. Nogmaals, de term is escaping. Ik ben geen js expert.

Andere antwoorden (2)

Het feit dat je niet direct een aanhalingsteken krijgt als je erop drukt, ligt aan je taalinstellingen op de computer. Dit is gedaan om zo makkelijker letters als é en ë te kunnen typen. Als je alleen de aanhalingstekens nodig hebt, kun je de enkele of dubbele aanhalingstekens intoetsen, gevolgd door een spatie.
bamibal
10 jaar geleden
Mogelijk geeft bamibal het juiste antwoord. Maar als je het over programmeren hebt, bedoel je waarschijnlijk: hoe kan ik een apostrophe afdrukken als de tekst moet worden omkaderd met apostrophes.
Dat is dan door de apostrophe die je in je tekst wilt hebben te verdubbelen.
Dus you’ve moet je dan aangeven met ’you’’ve’
Apostrophe, y, o, u, apostrophe, apostrophe v, e, apostrophe.