Wat is er fout aan mijn boter, kaas en eieren javascript?

Bij gelijkspel moet de computer een random vakje leegmaken, daarna gaat het spel door totdat er een winnaar is. Ik heb nu dit:

function drawCheck()
{
vari()
moveCount = sqr1T + sqr2T + sqr3T + sqr4T + sqr5T + sqr6T + sqr7T + sqr8T + sqr9T
if(moveCount == 9)
{
var random = Math.floor(Math.random() * 9) + 1
if(random == 1) {
sqr1T = 0
} else if(random == 2) {
sqr2T = 0
} else if(random == 3) {
sqr3T = 0
} else if(random == 4) {
sqr4T = 0
} else if(random == 5) {
sqr5T = 0
} else if(random == 6) {
sqr6T = 0
} else if(random == 7) {
sqr7T = 0
} else if(random == 8) {
sqr8T = 0
} else if(random == 9) {
sqr9T = 0
}
}

Maar de computer maakt geen vakje leeg bij gelijkspel..
Ook heb ik een start button gemaakt. Deze werkt ook, maar het spel mag pas verschijnen als er op de button is geklikt. Weet iemand welke code ik moet toevoegen?

Kan iemand mij helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het grootste probleem is dat er in het document dat je ziet niks veranderd wordt. Je kunt wel sqr5T op 0 zetten maar dan wordt vakje 5 niet leeg; de browser weet dus niet wat ie moet doen. Toegevoegd na 28 minuten: Blijkbaar heb je de code hier vandaan: http://www.javascriptkit.com/script/script2/tactoe.shtml Het is nogal ondoorzichtige code, geen beginnen aan om dat mooi aan te passen. Toegevoegd na 42 minuten: En wat je wil is weinig zinvol, 1 vakje leegmaken wil zeggen dat dat vakje gevuld zal worden door degene die de beurt heeft. Je kunt dus net zo goed random een winnaar aanwijzen in geval van gelijkspel. Toegevoegd na 11 uur: Om het veld te veranderen zul je code als document.tic.sqr3.value = " O " moeten gebruiken. Verder lijkt het erop alsof je op sommige plaatsen sqr1 door hokje1 hebt vervangen, maar niet consequent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100