Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag programmeren, ik heb er nu geen flauw idee van hoe het moet, waar kan ik een goede site vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
904
gvrox
10 jaar geleden
Wat voor iets wil je maken, en waarop moet het kunnen draaien ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil een soort app maken, waar ze foto kunnen uploaden als opslag bijvoorbeeld net als Dropbox.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Je kan direct aan de slag: op de site van code.org staan online programmeertutorials voor kinderen en volwassenen. Je kunt onder meer HTML5, Ruby, Python en Javascript leren, websites en apps bouwen en robots ontwerpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer aan te raden zijn:

Codecademy (www.codecademy.com)
en
Code School (www.codeschool.com)

De meeste talen zijn hierop wel te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net zoiets als Photobucket dus neem ik aan? Als je die zelf wilt gaan maken en daarvoor ook nog wilt leren programmeren, hou er dan wel rekening mee dat je er een paar jaar over doet. Het kan sneller maar dan moet je kant en klare code gaan gebruiken in plaats van leren programmeren, of een stukje app-builder software vinden waar je zulke functies mee kunt samenstellen ( zoals misschien de app inventor van MIT http://appinventor.mit.edu/)
Als je toch wilt leren programmeren dan denk ik dat je het beste kunt beginnen met de Python of Ruby cursus van Code Academy (zoals Dunnkers ook al noemde) en eventueel de PHP.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben beggen met html en css
je kunt een nederlandse cursus vinden op gradenweb.nl
en je kunt ook php daar volgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding