Hoe gebruik ik de "While" statement in excel/access?

Ik weet dat er in excel een WHILE command is maar hoe gebruik ik deze.
ofwel de WAAR statement in het nederlands. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze gebruik?

Toegevoegd na 3 minuten:
het kan zijn dat ik het geen WHILE is maar geen een WAAR. (verkeerde vertaling engels nederlands)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

'[code]

Dim lCount As Long
Dim lNum As Long

lCount = 0
lNum = 11

Do While lNum > 10
lNum = lNum - 1
lCount = lCount + 1
Loop

MsgBox "The Do While loop made " & lCount & " loop(s)."

'[/code]

Dit is VBA (Visual Basic for Applications), dat wordt gebruikt in de ontwikkel omgeving in Excel, als je dit niet bedoeld dan heb ik je vraag verkeerd begrepen

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik snap alleen niet waarom je een WHILE statement wilt, bijna alles kan met een For loop of iets anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Klein verschilletje tussen WHILE en FOR:
Achter while staat meteen wanneer je uit de lus moet springen, maar moet je expliciet de "lusveriabele" aanpassen
Met een for lus moet je een extra statement invoegen om de lus te verlaten, terwijl de "lusveriabele" automatisch aanpast.
Niet erg essentieel, maar soms vraagt de duidelijkheid het, afhankelijk van de situatie.
Plus voor je voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aah ja, nu je het zegt heb je wel gelijk het is simpeler om dynamisch uit een WHILE te gaan :D, bedankt voor de tip, haha