Hoe kan ik tekst bij VB2010 onthouden in een textbox?

Ik wil graag hebben dat als je een tekst typt in een textbox en vervolgens op een save button klikt, de tekst wordt opgeslagen. Ik bedoel dan niet als bestand, maar dat als je de applicatie afsluit en weer opstart dezelfde tekst er nog staat. Ik wil dus nadrukkelijk zeggen dat er geen save file venster geopend moet worden, maar dat alleen de tekst wordt opgeslagen in de textbox.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de applicatie afsluit krijg je een Form_Unload event.
In die handler schrijf je de tekst weg onder een bepaalde naam. Bijvoorbeeld "SaveTextbox1.txt".
In je Form_Load event lees je die tekst terug en zet hem in de textbox.text.
Check hier wel of de file bestaat, bijvoorbeeld met de functie FileLen("SaveTextbox1.txt"). Skip het teruglezen als je 0 terugkrijgt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie maar ik zou graag iets gerichtere uitleg krijgen omdat ik nog niet zo lang programmeer met VB. Ik heb al van alles geprobeerd maar er blijven bugs in zitten. Graag zou ik een stuk code zien van form load en unload die ik dan kan gebruiken.
Reddie
10 jaar geleden
Neem het volgende in je programmacode op: Private Sub Form_Unload()
if Text1.Text <> vbNullstring then
open App.Path + "\" + "SaveTextbox1.txt" for output as #1
Print #1, Text1.Text
Close #1
End If
End Sub Private Sub Form_Load()
----
Dim FLen as long '' FileLen iength of a non open File
FLen = FileLen(App.Path + "\" + "SaveTextbox1.txt")
if FLen>0 then
Text1.Text = Input(LOF(1), #1) '' LOF iength of an open File
End If
----
End Sub