Hoe kan ik een nieuws feed zoals nu.nl in marquee van html krijgen en dan netjes naast elkaar van links naar rechts?

De bedoeling is om dit onderaan een website te zetten zoals je dit wel eens ziet bij een televisieprogramma met zo'n balk onderin. Het is mij tot zo ver wel gelukt om het onder elkaar te krijgen maar nu wil ik dat de nieuwsitems netjes achter elkaar wordt weergegeven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Begrijp ik het goed dat u graag een opgehaalde of automatisch gegenereerde inhoud horizontaal wilt weergeven (per element), in plaats van onder elkaar?

Een veel gebruikte oplossing voor het weergeven van een lijst is door gebruik te maken van een ordened list (ol) of unordened list (ul). Een dergelijke lijst bevat items die op het scherm getoond kunnen worden (li).

Standaard wordt een lijst met items onder elkaar weergegeven. Door echter met CSS code (alle code tussen de

  • item1 (gegenereerd door PHP/ASP/..)

  • item2 (gegenereerd door PHP/ASP/..)

  • item3 (gegenereerd door PHP/ASP/..)

  • item4 (gegenereerd door PHP/ASP/..)

Wil je het geheel ook graag laten bewegen, dan moeten we de code nog wat uitbreiden.

Succes!