Hoe maak je zelf en speelbank?

Ik wil zelf een virtuele bank maken met een website. Personen die ik dan ken kan ik dan een code geven zodat ze zich dan kunnen inloggen en dan hun eigen geld kunnen zien en weer aan iemand anders die in het systeem zit kan uitgeven.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel dit niet met echt geld. Misschien wil ik later wel nog maken dat je zoveel internetgeld (dus geld dat je hebt op mijn bank dan) kan kopen voor echt geld, maar dat bedoel ik niet. Dus gewoon geld voor de lol wat je elke dag kan bijhouden. Dus een soort spel op het internet.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik heb geen verstand van PHP en al die andere talen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

1) Maak in mySQL (of een andere database) een tabel aan met gebruikers. Een gebruiker kan als gegevens een naam, rekeningnummer, saldo, password hebben.
2) Eventueel maak je een tabel met transacties, als je nog een overzicht wilt kunnen zien van wanneer hoeveel geld is overgemaakt.
3) Met PHP maak je de functies die iets doen met de database, zoals checken dat de gebruiker het juiste password heeft ingevoerd, en je maakt functies om geld over te maken.
4) Maak in HTML/PHP een user interface.

Ga naar http://w3schools.com/ om meer te leren.
gvrox