hoe maak ik een werkend contactformulier met html?

Ik ben begonnen met mijn eigen website, nu heb ik niet heel veel verstand van html en php en ik heb geen idee hoe ik een contactformulier op mijn website krijg. Ik heb op google wat simpele formulieren gevonden maar hier kan ik de opmaak en het lettertype niet in wijzigen en zo matched het niet met de rest van de opmaak van mijn site. Ik werk met Serif en als ik een html in wil voeren dan krijg ik de optie iets in te voeren bij html fragment, maar ook bij headers, kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt en hoe ik een werkend contactformulier op mijn webiste kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Voor gewoon de opmaak te wijzigen kan je volgende gebruiken:

Je formulier in een div plaatsten:

[Je formulier]

En dit in je stylesheet plaatsen:
input[type=submit] {
font-family: Serif;
}

input[type=text] {
font-family: Serif;
}

input[type=Welke input je ook nog allemaal zou gebruiken] {
font-family: Serif;
}

Voor het php gedeelte kan ik je momenteel nog niet verder helpen,
zelf heb ik als tijdelijke oplossing een mailto gebruikt:
Contacteer me ツ

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien kan dit je verder helpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, maar nu heb ik het volgende probleem, het lettertype staat cursief en moet gewoon recht staan, enig idee hoe ik dat oplos? Ik heb nu wel het juiste lettertype in het contactformulier, dus hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (1)

normaal maak je een formulier met html.
En stuur je met php de gegevens door.

Alle webpages hebben externe text bestanden voor de opmaak.
Zo stylen ze bijvoorbeeld buttons.

Ik ben al lang uit dit vak. maar je kunt doormiddel van ik geloof css dit maken.