In welke taal zal ik iets programeren op een Raspberry Pi?

Ik wil graag d.m.v. een Raspberry Pi dingen gaan programeren,
zoals de themparatuur en die laten opslaan op een SD kaart.

Het is voor mij ook allemaal een beetje nieuw,
ik ben web developer, dus krijg ik niet veel met het ''echte'' computer gedeelte te maken.

In welke taal zal ik die toepassingen gaan programeren?
Het is bijvoorbeeld Lampjes aan laten gaan, en dat registreren.
Is Python hier een goede optie voor? Of meerdere talen?

Mvg!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je kunt python gebruiken. Of c; de gcc compiler staat er ook op. Free Pascal heeft ook een ARM versie. Er is trouwens een gratis online tijdschrift in het Engels waar allerlei voorbeelden instaan. Zie link.

Toegevoegd na 1 minuut:
Perl zit er ook op. Je hebt waarschijnlijk wel een expansionboard zoals Gertboard of Arduino nodig om bepaalde apparaten aan te sturen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste, bedankt voor je antwoord!! Wat is het handigste om in te programeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super, bedankt!