Hoe kan ik gratis een website zoals hyves maken?

Aan het einde van het jaar gaat waarschijnlijk Hyves de lucht uit en ik wil 1 groep in leven houden door een website te maken. Dus weet iemand hoe ik gratis een website op kan zetten die er goed uitziet en waar forums op kunnen. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb ooit iets soortgelijks gemaakt bij http://www.webs.com/

Hier kun je een gratis site maken met spelletjes, foto's, forums enz. Je kunt er voor zorgen dat mensen lid moeten zijn om de inhoud te mogen zien van de site en leden kunnen daar dan ook een eigen profiel/ pagina aanmaken. Het is wellicht niet zo professioneel als hyves, maar wel een goede gratis mogelijkheid.

Toegevoegd na 44 seconden:
Ps. er is zelfs de optie een ( gesloten) chatpagina aan te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is een gratis forum iets voor je, hiervoor kan je je aanmelden en je hoeft alleen de instellingen aan te passen.
Jaspro101
10 jaar geleden
Voor het beste resultaat, moet je leren scripten in PHP, MySQL, HTML en CSS. Het lijkt misschien moeilijk en veel, maar als je het eenmaal hebt geleerd, kom je erachter dat je erg snel kunt scripten. Scripten is vergelijkbaar met programmeren, maar er zijn nauwelijks programmeertalen voor websites. Als je klaar bent, kun je je site via http://000webhost.com online zetten. En je kunt op http://dot.tk een domeinnaam aanvragen, die eindigt dan wel op .tk maar andere TLD's (zoals .nl, .com) kosten geld.
Na een tijdje moet je er wel aan geloven en overstappen op betaalde hosting, wat helemaal niet duur hoeft te zijn. En je moet de nameservers van 000webhost linken met je domeinnaam, op http://www.000webhost.com/forum/web-design-html/30894-setting-up-dns-through-dot-tk.html staat hoe. Het lijkt misschien moeilijk, dat is het in het begin ook, maar daarna wordt het steeds makkelijker. Door middel van Dot.tk Tikinet kun je gratis adverteren op andere .tk-domeinnamen. Standaard staan er geen advertenties op je site, maar als je eenmaal wat geld heb gespaard door bijvoorbeeld zelf advertenties te tonen op je site kun je je inschrijven bij een advertentiebureau. En dan kun je je site steeds groter maken, en bijvoorbeeld ook nog een team maken met leden die je graag willen helpen. Met websites kun je een zeer grote winst maken.