Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er ook gratis tekenprogramma's waarbij je de maten kunt opgeven?

Normaal teken je met een tekenprogramma uit de losse hand; ik wil graag iets tekenen wat 1:1 klopt met de afdruk, dus b.v. op bepaalde plek een vierkant van 2 bij 2 centimeter en waarbij je niet hoeft te "mikken" dat het goed zit. Of ik wil een speelbord tekenen zoals b.v. een dambord waarbij de lijnen van de vierkanten samenvallen. Bestaan er zulke programma's waarbij je voor elke lijn en cirkel kunt invoeren van waar naar waar het moet lopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.7K
Poet
10 jaar geleden
plat of 3D?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat bestaat. Dat programma heet Inkscape en eigenlijk de Open Source tegenhanger van Adobe Illustrator. Daar kun je vooral instellen of je met millimeters of met pixels wilt werken bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google SketchUp (3D) is ook een erg handig programma. Je zult het alleen wel een beetje moeten oefenen voor je echt aan de slag kan gaan. Maar er zijn genoeg hulpmiddelen te vinden op internet en Google SketchUp zelf heeft ook een handleiding en allerlei tips. Je kan daar met milimeters, centimeters, meters, inch enz. Je hebt de gratis en betaalde versie.
Hier een link: http://www.sketchup.com/ ps. Kan volgens mij ook in het nederlands.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding