Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe werkt libre office?

Ik heb op mijn werk windows 7 en thuis libreoffice ik moet huis werk maken voor mijn cursus exl maar ik weet niet hoe dit progamma werkt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
654

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De antwoorden die al gegeven zijn, wijzen je al naar de goede weg. Ze gelden ook voor andere documenten dan spreadsheets.
Als je al een bestand bent begonnen bv op je werk met een MSOffice programma, kun je rechts daarop klikken en het programma kiezen waarmee je het wilt openen. Als dat niet standaard Libre Office is, moet je op 'Kies programma' klikken. Dan kies je het Libre Office programma en vinkt aan dat je dit standaard wilt gebruiken. De volgende keer kun je dan gewoon op het bestand klikken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je libreoffice geïnstalleerd hebt en opgestart kies je werkblad. Als dat gestart is open je daarmee je excel sheet. Als je klaar bent sla je het weer op als excel sheet en neem je het mee naar je werk. In principe heeft het dezelfde functionaliteit als excel en wijst het zich vanzelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk werkt het (voor het overgrote deel) hetzelfde als excel 2003. Als je eenmaal een spreadsheet geopend hebt (door op werkblad te klikken) kun je dus een heleboel dingen doen die Excel ook kan. Sommige menuutjes zitten op andere plekken maar een uitleg over Excel 2003 op internet zou je zeker vooruit kunnen helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding