Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Beste boek voor JavaScript?

Ik ben inmiddels bekend met HTML en CSS, nu is het zo dat ik graag ook JavaScript zou leren. Ik heb al wel wat over geleerd online, maar ik vind toch dat er in boeken steeds een helderdere en duidelijkere uitleg staat.

Maar, wat is zo het beste Nederlandstalig boek om JavaScript te leren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn veel boeken over dit onderwerp op verschillende nivo's, en wat het beste is, is ook deels een persoonlijke smaak. Zoek eens in een online boekhandel (bijv. bol.com) naar boeken over Javascript en dan verschijnen al snel 35 nederlandstalige boeken en een veelvoud aan engelstalige. Vaak hebben dit soort boekhandels wel een "most popular" lijst. Zelf vind ik de boeken van O'Reilly wel goed, maar geef de voorkeur aan origineel engelstalige versie ipv vertaalde versies (zijn vaak slecht vertaald). Een Javascript referentie is ook altijd handig, download evt. de Javascript pocket reference (chm-versie is handig in Windows.). Tot slot: ik gebruik zelf het (engelstalige) boek "Javascript unleashed", een al wat ouder, maar degelijk boekwerk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding